circles

PREDRASUDE O ŽENSKIM "SLABOSTIMA" I KAKO MAGNEZIJUM "JAČA" ŽENSTVENOST

Četvrtak, 13 April 2017 00:00

Životna razdoblja kroz koje žena prolazi formiraju je kao ličnost sa pečatima kojima će svom životu davati boju, ali i uticati na svoje okruženje kao drugarica, majka, saradnica, šefovica, baka … ili jednostavno žena sa svim svojim vrlinama i manama.


Stereotipi ili predrasude koji se vezuju za ženu u periodu adolescencije, mladosti, zrelog životnog doba ili starosti, dovode se u vezu sa psiho-fizičkim stanjem kao obeležjem svakog od perioda života. Na ženi je da se suoči sa svim promenama koje joj se dešavaju i da potencijalne slabosti prevaziđe u svoju korist i za račun svoje snage i ženstvenosti.

U periodu adolescencije, kada se hormoni bude, devojkama se pripisuje imuplsivnost, zbog tegoba PMS-a, nervoza, osetljivost, razdražljivost. Sva lepota poletnosti, velike energije koju mlade devojke nose i ambicija za novim iskustvima “pada” u drugi plan.
Na pojavu trudnice, svi se nekako razneže, ali često pomisle i kako su hirovite, depresivne, nekako “teške”, jer hormoni opet rade svoje. Lepota stvaranja novog života, osećajnost i telesna žrtva koju žena podnosi su tada ipak od neprocenjive vrednosti.
Kada je u zrelim godinama, spremna da uz svoje iskustvo, zrelost i pedantnost koja krasi žene, postane nečiji uzor, lider ili jednostavno pouzdan partner, situacija postaje previše vruća - u negativnom smislu, nažalost. Promene raspoloženja, talasi vrućine, nervoza, nesanica, bolovi u kostima i zglobovima, lupanje srca … sve ono što menopauza nosi sa sobom može ženi da zasmeta ili da učini da je drugi posmatraju nešto inferiornijom.
U svim životnim fazama i situacijama, za žene je važna samosvest, ali i pomoć koju može dobiti iz okruženja, kako bi svoju ženstvenost uvek posmatrala kao trajnu prednost, a ne manu!
Jedan od saveznika dobrog stanja žene, kako fizičkog, tako i psihičkog, je svakako i mineral magnezijum! Njegova uloga u očuvanju zdravlja žene, kao osnove dobrog osećaja, primetna je u svim razdobljima života, kod raznih tegoba, tj. ženskih “slabosti”.

Period PMS-a može biti veoma stresan i neprijatan za žene, jer se pored nervoze, blagog oticanja, grčeva, pa i mučnine, mogu javiti i glavobolje i migrena. Poznato je da redovnim unosom dnevno preporučene doze magnezijuma (oko 300 mg) tokom PMS-a, njegovim delovanjem na mišićni, ali i nervni sistem, pomenute tegobe mogu značajno smanjiti i tako olakšati prolazak kroz taj neprijatan deo meseca.
Tokom trudnoće, zbog hormonalnih promena i rasta deteta i posteljice, potreba za magnezijumom je povećana. Jedan od najčešćih saveta ginekologa u toku trudnoće jeste upravo dopunska suplementacija magnezijumom jer pospešuje rast materice, kao i zdrav razvoj bebinih kostiju i organa. Primena magnezijuma tokom trudnoće može uticati i na smanjenje grčeva i kontrakcija, upravo zbog uloge u relaksaciji mišića.
Magnezijum je važan i za normalno funkcionisanje mišićnoga sloja materice, ali i funkcionisanje crevne peristaltike. Nivo ženskih hormona je u trudnoći vrlo visok, a pokreti creva usporeni. Tu na scenu stupa magnezijum koji može ubrzati pokrete na prirodan način.
Trudnicama se preporučuje da tokom trudnoće budu umereno aktivne i sprovode vežbe upravo prilagođene drugom stanju, kako bi sebi olakšale sam porođaj i bolje se osećale. Magnezijum (oko 300 mg dnevno) je i u tom slučaju sjajan oslonac i podrška aktivnostima trudnica.
U periodu ulaska u menopauzu i tokom nje, zbog pada nivoa estrogena, promene u organizmu su mnogobrojne i žena ih teško prati, ali ih može ublažiti adekvatnom terapijom (hormonska terapija ili terapija suplementima na bazi fitoestrogena – iz crvene deteline npr.) uz dopunu magnezijuma.
Usled pada nivoa estrogena, ženi preti opasnost od slabljenja funkcije zaštite srca i krvnih sudova, pojave metaboličkog sindorma i gojaznosti (najčešće visceralna – u predelu struka), pojačane nervoze i nesanice, slabljenja strukture kostiju i pojave osteoporoze. Sve pomenuto utiče da se žena oseća nesigurno i da zaboravi na svoju ženstvenost.
Kada nastupi nervoza, unos magnezijuma će uticati na kočenje oslobađanja noradrenaila i adrenalina (hormona odbrane, stresa i straha), te će umanjiti sklonost stresu.
U organizmu se oko 60% magnezijuma nalazi samo u kostima! Uloga magnezijuma u prevenciji osteoporoze ogleda se u tome što pomaže apsorpciju i metabolizam kalcijuma i fosfora, pa tako učestvuje u mineralizaciji kostiju i njihovom očuvanju.
Vezivanjem kalcijuma za sebe, magnezijum će takođe uticati i na sprečavanje taloženja kalcijuma na zidove krvnih sudova, te će biti pomoć i u prevenciji ateroskleroze!
Sve promene i tegobe koje se javljaju u životu žene, ne moraju biti i nisu odraz njene slabosti, već upravo činjenica da njena ženstvenost prolazi kroz faze i oplemenjuje se! Oplemenjuje se iskustvom, stavom, većom samospoznajom i hrabrošću koja krasi upravo žene. Poneka kesica magnezijuma u toku dana, biće tu za njih da ih dodatno podrži i ojača.