Balans kao životni moto

Svi imamo svoje navike. Njima oblikujemo svoj život. Isto tako, svi želimo da živimo tako da nam je život ispunjen srećom i zdravljem. Međutim, ono što uporno zaboravljamo jeste da smo mi ti koji doprinosimo ispunjenju tih želja. Upravo brigom o sebi uvodimo balans u naš život, a na taj način smo već na više od pola puta ka sreći i zdravom životu.

Šta podrazumevamo pod životnim balansom?

Životni balans podrazumeva da obratimo pažnju na usklađivanje svakog aspekta našeg života – poslovne, emotivne odnose, zdrave životne navike, kao brigu o mentalnom i emotivnom zdravlju. Ovako izloženo možda i izgleda komplikovano na prvi pogled, ali nije teško postići taj balans.

Usklađivanje?

Kada je reč o poslovnim i emotivnim odnosima, tada je dobro smanjiti nivo stresa. Napravite vremena za sebe – skuvajte čaj i pogledajte omiljenu seriju ili nađite neki kretivan način da utrošite vreme. Čak iako je vreme koje posvetite relaksaciji ili nekom od svojih hobija kratko, to zna da urodi plodom.

Još neki od saveta jesu da svakog jutra izdvojite vreme da kontemplirate svoje snove, pre nego što se vaši ukućani probude.

Učinite svakodnevne zadatke zabavnijim time što ćete isprobati neke nove recepte kada je kuvanje u pitanju ili slušati neki novi žanr muzike, ili audio lekciju nekog novog jezika na putu do posla.

Na putu do prolaženja sklada važne su i zdrave životne navike

Ne postoji polje života na koje ne bi mogli da utičemo ako bismo uveli zdrave navike u naš život i držali ih se kao naše rutine brige o sebi. Kada kažemo zdrave  navike, onda mislimo pre svega na fizičku aktivnost i na zdravu ishranu.

Vežbom do zdravlja

Vežbanje nije nešto što bi trebalo da terate sebe da radite jer onda nećete nastaviti da vežbate. Nađite neku aktivnost koja vam odgovara i držite se toga. Time ćete se radovati fizičkoj aktivnosti umesto da je smatrate još jednom od obaveza koju biste radije izbegli.

Isplanirajte jedan dan intezivnije fizičke aktivnosti, a drugih dana je dovoljno da se prošetate. Ponekada je čak i dovoljno da se malo prošetate po kancelariji za vreme posla.

Napravite vremena za zdravu ishranu

Mnogi od nas imaju navike u pogledu ishrane za koje mislimo da je jako teško izmeniti. Iako većinu svojih navika formiramo još dok smo deca, to ne znači da je kasno da ih promenimo. Sve što treba da učinimo jeste da razmislimo o našoj ishrani, korigujemo i se držimo novih navika.

Pre svega hranom unosimo vitamine i njih je potrebno spojiti sa ostalim nutrijentima koji su nam potrebni. Ishrana treba da nam bude raznovrsna i umerena. Jedna od jednostavnijih promena koju možete uvesti, ako jedete stojeći, je da uvek odvojimo vreme za obrok i jedemo u sedećem položaju. Ne bi trebalo ni da previše žurimo da završimo sa obrokom. Takođe, veoma je važno uneti dovoljnu količinu provrća i voća. Procenjuje se da pola vašeg tanjira treba da zauzima povrće, a da treba pojesti makar pet voćki na dan. Možete i da planirate obroke unapred, kako se ne bi dešavalo da nemate vremena da spremite hranu.

I još…

Kada je reč o zdravoj ishrani, teško je izbeći i pominjanje suplemenata. Oni su, naravno, tu da nam učine brigu o sebi i potrebama svog organizma lakšom. Neki od suplemenata, koji su preporučljivi svakome, su oni koji sadrže probiotske kulture, vitamin D i magnezijum.

Probiotici su puni dobrih bakterija koji regulišu crevnu floru i pomažu našem telu da absorbuju sve nutriente i da se bore protiv inflamacija.

Vitamin D se sa razlogom dosta pominje u poslednje vreme. On je potreban našem organizmu kako bi imali jake kosti, mišiće, a utiče i na celokupno zdravlje.

Magnezijum je važan nutrient koji ima ulogu u stotinama bitnih enzimskih reakcija našeg tela kao što je sinteza hranljivih materija, masti i prenos nervnih impulsa. Pored toga može nam i pomoći da lakše zaspimo uveče, te time pomaže da smanjimo nivo stresa. Ovo su samo nekoliko koraka koje možete preduzeti i uvrstiti ih u svoju rutinu brige o sebi. Balans je ono što nam uvek nedostaje, a na dohvat nam je ruke. Stoga, brinite o sebi, napravite neke od ovih izmena i promene će biti primetne.

Podeli ovaj članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email