Bogata zimska trpeza i… gladovanje organizma

Koliko logičnosti ima u ovom naslovu? Zima je, period slavlja, bogatstvo gastro ukusa. Možda samo na prvi pogled?

Da, zima je period koji vezujemo za slavlja. Neka su iza nas, ali dobar deo nam i predstoji. I dok se nasmejani fotografišemo ispred punih tanjira, da li pomislimo šta u osnovi treba našem organiznu kako bismo ga nahranili? Naravno, pričamo o vitaminima i mineralima, neophodnim za svakodnevno funkcionisanje organizna, a ne o sarmicama, pogači, čvarcima i reform torti.

Da krenemo redom.

 

Svaki dan kao Dan D

Vitamin D je neophodan za pravilan rast kostiju i zuba, efikasan rad mišića, hormonsku ravnotežu i moćniji imunološki sistem. Zapravo, Vitamin D je toliko važan da kako god da okreneš, za tebe je svaki dan – Dan D. Uz to, pomaže pravilnu apsorpciju masti tako da je važan kod problema sa varenjem. Prevenira i alergije na hranu a kod onih koji imaju visoki krvni pritisak, mogući uzrok predstavlja upravo nedostatak vitamina D. Toliko je važan u prevenciji mnogih stanja – od bolova u kostima i mišićima, do osteroporoze, astme, ekscema i alergijskog rinitisa. Sve je bolje uz De. I koža i pankreas a redovnim unošenjem ovog vitamina (naravno uz konsultaciju sa lekarom ili farmaceutom), možeš da poboljšaš svoj imunitet i dodatno se zaštitiš u vremenu pandemije. Čak i ako se osećaš neraspoloženo bez ikakvog posebnog razloga (pa ti je teško da siđeš do apoteke po vitamin D), imaj u vidu da potištenost može da bude povezana s nedostatkom ovog vitamina koji stimuliše i lučenje serotonina, hormona dobrog raspoloženja.

 

D kao Dodatak

Kao što smo spomenuli, glavni izvori vitamina D u prehrambenim namirnicama su mleko, mlečni proizvodi, riba (losos, haringa, skuša, sardine, pastrmka), riblje ulje, puter, jaja (žumanca), džigerica. Ali, teško da ćeš dobiti dovoljno vitamina D samo iz hrane. Dodatak dijetetskih suplemenata se preporučuje osobama kod kojih postoji povećan rizik od deficita vitamina D, naročito zimi kada je sinteza ovog vitamina u koži niska.

Upravo zbog važnosti doziranja, mi smo razvili SolD3evit®, jedini vitamin D kod nas koji dolazi sa praktičnom pumpicom, za lako i precizno doziranje i uz neutralan ukus koji je prihvatljiv svim starosnim  grupama. Ovaj proizvod se preporučuje kao dodatak ishrani i dolazi nam u dve varijante:

SolD3evit 1 kap/doza sadrži 400 IU vitamina D (holekalciferol)

SolD3evit 1000 1 kap/doza sadrži 1000 IU vitamina D (holekalciferol)

 

Vitamin C i Cink: Uvaži važno

Zanimljivo je da VITAMIN C, osim što je snažan antioksidans i pomaže u jačanju imuno sistema, takođe pospešuje hidriranost i zdravlje kože. U toku hladnog perioda, naša koža se dodatno isušuje zbog vetra i suvog vazduha u zagrejanim prostorijama. Vitamin C koži i kosi pomaže da ostanu zdrave, hidrirane i elastične.

S druge strane (a zapravo sa iste, jer C vitamin i CINK je dobro uzimati zajedno), cink nam pomaže u proizvodnji odbrambenih ćelija i takođe, jačanju imuniteta. Uz to, ovaj mineral je posebno važan za rast, reprodukciju i stvaranje kolagena (važnog elementa hrskavice i kostiju), a njegov nedostatak može da dovede do raznih tegoba kao što su malaksalost, otežana pažnja, razdražljivost, ali i pojača probleme sa kožom (ponovo akne, bubljice i problematičan ten), pa i pojačano opadanje kose.

 

Vitamin C Direkt + Zn

Uz kesice koje se direktno rastapaju u ustima, Vitamin C+Zn Direkt deluje veoma efikasno, jer je po hemijskoj strukturi i funkcijama isti kao vitamini i minerali iz npr. voća. Uz to, ovaj preparat se brzo apsorbuje putem usne šupljine i može da ti pruži pravu osnovu kako bi pobedila jesenju potištenost.

 

M za zdrave masti

Koliko smo ovih meseci jeli tunu, sardine, haringe ili losos? Ako je ispod 3 x nedeljno, nedovoljno je. Naše telo vapi za esencijalnim masnim kiselinama. To su Omega 3 masne kiseline, a esencijalne su jer organizam ne može sam da ih sintetiše već se one moraju uneti hranom. Ili, kao dodatak ishrani. Ove kiseline čine spoljnu membranu svake naše ćelije, što praktično znači da svaku ćeliju čine zdravom. Štite od upala, i jako su važne za dobru memoriju ali i prevenciju kardivaskularnih bolesti. Ima ih još i u orašastim plodovima, u lanenim i čia semenkama.

 

M za Magnezijum

Ovaj važan mineral naš organizam ne može da proizvede sam, tako da smo uslovljeni da ga unosimo pravilnom ishranom. Gde sve ima magnezijuma? Najviše ga ima u intergalnim žitaricama, mahunarkama, avokadu, zelenom lisnatom povrću i orasima.

Snižava holesterol, reguliše rad srčanog ritma Neophodan je za pravilno funkcionisanje nerava i mišića, a pozitivno utiče na smanjivanje tegoba u slučaju glavobolje, visokog krvnog pritiska, dijabetesa i srčanih oboljenja.

Ako se odlučimo za integralni hleb, integrlni pirinač, kao i šaku badema svakog dana, obezbedićemo svom organizmu određenu dozu magnezijuma. A tu su i crna čokolada, spanać i banane. Da li ove namirnice koristimo u sreceptima kada pripremamo gozbe? Hm, naravno orasi u tortama ili pirinač u posnim jelima ali, znamo svi, količine nas muče, i uče, da nije samo važa izbor već i količina. Što i neki rekli: traži se i kvalitet i kvantitet.

A koliko je zaista potrebno magnezijuma svaki dan? Za pravu dozu neophodno je da unesemo 6mg po kg težine. Pa umesto brojanja kalorija, hajde da brojimo potrebne količine magnezijuma.Ili jednostavno da unesemo jednu dozu dovoljnu za dnevno funkcionisnje našeg tela. Naš Magnezijum300Direkt u formi koja se lako koristi, bez tečnosti, postiže jednostavnost u primeni i doziranju. Pa ko ne želi da broji, uzme jednu kesicu dnevno i ne strepi od glavobolje ili grčeva u mišićima.

Koliko nam je zaista  bogata trpeza zimi, kada slavimo više? Posle ovog uvida, verujemo da ćemo te podstaći da razmisljaš o izboru hrane i svoj organizam počastiš pravim sastojcima koji će bukvalno biti gozba, za celo tvoje telo. I to svaki dan.

Podeli ovaj članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email