Dođite glave glavobolji

Glavobolje su jako česta pojava. Procenjuje se da sedam od deset ljudi ima iskustvo sa bolom u glavi makar jednom godišnje. Nekada bol u glavi može biti slab, ali u večini slučajeva, čak i taj slab bol može da nam predstavlja problem pri koncentraciji, radu ili drugim aktivnostima tokom dana. Srećom, postoje načini na koje možemo da umanjimo ovaj bol.

Često uzrok glavobolje se ne nalazi u samom mozgu ili glavi, kako se tu ne nalaze nervi koji imaju receptore za bol. Međutim krvni sudovi u glavi i vratu mogu da preuzmu njihovu ulogu i šalju signale za bol. 

Nekada razlog glavobolje je krajnje jednostavan kao što je na primer da nismo popili dovoljno vode tokom dana. Tako, rešenje može biti i da unesete malo tečnosti. Pokazalo se da je dehidratacija jedan od glavnih krivaca za bol u glavi. Unosom vode i jelom hrane koja ima visok sadržaj vode nećete samo pobediti glavobolju, već ćete i poboljšati koncentraciju i  raspoloženje.

Pored vode, morate unositi dovoljne količine magnezijuma. Magnezijum je bitan za pravilno funkcionisanje vašeg organizma. Studije nalažu da osobe koje imaju česte migrene nemaju dovoljnu količinu magnezijuma u telu. Zbog toga, konzumiranje 600 mg magnezijuma može smanjiti učestalost i jačinu glavobolja i migrena. Iako magnezijum može doći i  iz prirodnih izvora, uvek je teško dostići tu potrebnu količinu od 600 mg, te se preporučuje uzimanje suplemenata koji sadrže magnezijum. 

Još jedno od rešenja može biti san. Nedostatak sna može dovesti do mnogih problema. Osobe koje spavaju manje od šest sati dnevno mogu da imaju jake i česte glavobolje. Međutim, čak i previše sna može biti okidač za glavobolju. Zato je bitno dati telu prostora da se odmori tačno onoliko koliko mu treba. Za većinu ljudi potrebno je od sedam do devet sati sna. 

Pored svega što smo naveli, možete izbegavati hranu koja ima visok sadržaj histamina. Histamin je jedinjenje koje se prirodno nalazi u našem telu i utiče na imuni sistem, sistem za varenje, kao i na nervni sistem. Hrana koja bogata histaminima je kačkavalji, plavi sirevi, fermentisana hrana, pivo, vino, ali i dimljeno meso. 

Kako briga o sebi prevazilazi samo unos vitamina, zdrave hrane i pića; tako i lek za glavobolju može biti nešto sasvim drugo. Eterična ulja su jedan od takvih lekova. Aromatična ulja kao što su ulje lavande ili nane rešiće vaš bol u glavi. A, pošto i čaj ili kafa, takođe, mogu pomoći kada je glavobolja u pitanju – mi vam preporučujemo da spremite svoj omiljeni topli napitak, namažite malo eteričnog ulja i uživajte u malom odmoru za dušu i telo. 

Podeli ovaj članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Kako još možeš da brineš o sebi

Za slobodu pokreta

Linija proizvoda za poboljšanje pokretljivosti i olakšanje bolnih stanja mišićno koštanog sistema. Pharmanova je obogatila liniju proizvoda za ublažavanje bola i bolju pokretljivost zglobova, koja sada pored NEM® kapsula ima i NEM® krem gel za lokalnu primenu.