Ishrana za nagradu

Mnogi od vas su sigurno čuli za pojam autofagije. Ovaj režim ishrane je zaista poseban, naročito zbog toga što je njen tvorac Yoshinori Ohsumi dobio i Nobelovu nagradu. Autofagija pomaže da se telo regeneriše, koža zategne i da se poboljša imuni sitem, a u nastavku teksta ćete videti o čemu je reč.

Šta je autofagija?

Autofagija je režim ishrane u kome se vodi svojevrstan post. Taj post ne podrazumeva da se jede posna hrana, već da se u delu dana u kojem traje post ne unosi hrana. Takođe tokom tog perioda trebalo bi izbegavati bilo kakve napitke koji bi podigli nivo insulina u krvi. Dakle, trebalo bi pretežno piti vodu, prirodnu limunadu i biljne čajeve. Ukoliko vam je potreban kofein, možete sebi da skuvate kafu. Ali, bez ikakvog dodatka šećera, mleka ili zaslađivača. Zbog toga je, možda, mnogo bolja alternativa da skuvate sebi zeleni ili crni čaj koji sadrže kofein.

Kada je vreme za post, a kada je vreme za jelo?

Od rapoloživih 24 sata u danu, da bismo postigli stadijum autofagije potrebno je da držimo post minimum 12 sati. Ako vam ovakav režim odgovara, onda možete i da produžavate period posta. Vremenom možete da pređete i na 16 sati posta. Proces autofagije je najučinkovitiji onda kada post traje 24 sata. Međutim, ovakav način ishrane je teško održiv. Zato je bolje odlučiti se za onaj post koji traje od 12-16 sati.

Šta je to proces autofagije?

Autofagija je prirodan proces tokom koga se naše telo rešava otpada, toksina, parazita, bakterija i dolazi do pročišćenja. Ovaj koncept može se smatrati recikliranjem ćelija tokom kojeg ćelije jedu same sebe. Autofagijom se proizvodi nova energija, koja dolazi od drugih ćelija a ne iz hrane. Tokom ovog procesa eliminišu se bakterije i virusi iz organizma. Telo vremenom postaje zdravije i mršavije, koža se zateže i počinje proces oporavka.

Šta su benefiti autofagije?

Proces autofagije naročito je bitan za regulaciju količine insulina u našem organizmu. Autofagijom kontrolišemo glukagon i insulin i to tako što smanjujemo insulin, a povećavamo glukagon. Pored toga, kao što smo već rekli naše telo se regeneriše – uništavaju se loše a stvaraju se nove ćelije. Autofagija utiče pozitivno i na naš nervni i imuni sistem. Tokom autofagije proizvode se nove nervne ćelije, a takođe se sprečava nastanak i razvoj raznih viroza, gripa i bakterijskih infekcija.

Ali, naravno…

Autofagija nije zamena za zdrav način ishrane. Ako usvajate ovaj režim ishrane to ne znači da treba da se hranite nezdravo. I dalje bi trebalo da izbegavate belo brašno, previše soli, slatkiše, alkohol kao i cigarete! Načelo broj jedan brige o sebi nalaže da poštujemo svoje telo, a to podrazumeva i zdravu ishranu. Dakle, potrebno je unositi puno vitamina, minerala i drugih dobrih hranljivih materija. Potrudite se da što manje jedete prerađenu hranu čije poreklo, a ni sastojke ne znate. Ako ne možete da se postarate da unesete dovoljnu količinu vitamina tokom dana, onda je možda najbolje da unosite suplemente koje ih sadrže.

Za sam kraj…

Slušajte, pre svega, šta vam vaše telo govori. Autofagija ne bi trebalo da predstavlja vid izgladnjivanja. Najbitnije je da se vi osećate dobro. Stoga, autofagiji možete da pribegavate i na svakih nekoliko nedelja kako biste vaš organizam odmorili od teške hrane, kao i raznih štetnih uticaja na vaše telo. Brinite se o sebi i slušajte šta vam telo diktira.

Podeli ovaj članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Kako još možeš da brineš o sebi

Za slobodu pokreta

Linija proizvoda za poboljšanje pokretljivosti i olakšanje bolnih stanja mišićno koštanog sistema. Pharmanova je obogatila liniju proizvoda za ublažavanje bola i bolju pokretljivost zglobova, koja sada pored NEM® kapsula ima i NEM® krem gel za lokalnu primenu.