Jogom do bolje cirkulacije

Kada pomislimo na cirkulaciju, često nam na pamet padnu samo hladne šake ili hladna stopala. Međutim, često se zaboravlja da je cirkulacija jako bitna kada je u pitanju pravilan rad mišića, ali i samih organa.

Zašto je baš cirkulacija bitna?

Svaki naš mišić ima otprilike osam metara kapilara, a za pravilan rad organa i mišića su odgovorni upravo oni. Neprekidan dotok krvi putem ove kompleksne mreže znači da naši organi i mišići dobijaju neophodan i optimalni dotok kiseonika i hranljivih materija. Takođe, dobra cirkulacija je bitna za uklanjanje štetnih produkta metabolizma našeg tela. Ako cirkulacija nije dobra, može doći do nepravilnog rada vitalnih tkiva i organa.

Kako da poboljšate cirkulaciju?

Aktivnost!

Za dobru prokrvljenost bitno je, pre svega, da ste dovoljno aktivni. Svaki vid fizičke aktivnosti je dobrodošao. Ona ne mora nužno biti naporna. Naravno, trčanje, plivanje i slični tipovi kardio vežbi će podstaći prokrvljenost. Ali, postoji i vid vežbanja koji vam neće predstavljati veliki izazov, a koji je dostupan svima – u pitanju je Joga.

Zašto baš Joga?

Yoga predstavlja vid fizičke aktivnosti koja nudi „mirne“ vežbe. Te vežbe ne naprežu mišiće i zglobove u velikoj meri, a izazov za srčani mišić i naprezanje je minimalan. Već nakon nekoliko minuta dobro osmišljenih laganijih joga vežbi osetićete toplinu koja je karakteristična za dotok krvi u mišiće. Međutim, vaše disanje za vreme vežbanja se neće ubrzati.

Kako je moguće da „mirne vežbe“ mogu da nam pomognu?

Zahvaljujući procesu koji se stručno naziva reaktivna hiperemija! Ovaj proces je, najjednostavnije rečeno, intenzivna hipercirkulacija koja nastaje usled prekida cirkulacije i njenog ponovnog uspostavljanja.

Često kada pokušamo da u prizovemo mentalnu sliku joge u glavi nam se upriliče vežbe stajanja na glavi. Ali, postoje i druge, lakše, vežbe. Ono što malo ljudi zna, a bitnije je od težine vežbi, je da tokom izvođenja joge koristimo dijafragmalno disanje. Ovakvo duboko i mirno disanje jedan je od glavnih uslova za dobru cirkulaciju. Ono omogućava da se pritisak između grudne šupljine i abdomena smenjuje. To je od izuzetne važnosti ne samo za cirkulaciju, već i za punjenje i pražnjenje pluća.

Pored poboljšane cirkulacije u čemu mi još joga može pomoći?

Joga vežbe istežu vaše zglobove i mišiće. Samim time, one umanjuju bol u mišićima i zglobovima. Istovremeno, ove vežbe štite vaše kosti i tkiva.

Obradovaće vas i činjenica da pokreti u jogi omogućavaju pražnjenje limfnih žlezda, te tako poboljšavaju imuni sistem. Redovno ponavljanje vežbi pomaže imunom sistemu da se reši obolelih ćelija i toksičnih materija.

Pored svega što smo naveli, postoji još niz prednosti bavljenja ovim sportom kao što su bolji rad digestivnog sistema, smanjenje nervoze i lakše padanje u dobok san, kao i smanjenje nivoa šećera u krvi.

Dakle, istražite svet joge! Brinite o sebi i unesite zdrave navike u svoj život. Zakoračite na joga prostirku i iskoristite sve prednosti koje ona nosi sa sobom!

Podeli ovaj članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email