Sezonom citrusa do sezone zdravlja

Citrusima se naziva više vrsta voća kao što su limun, lajm, grejpfrut i više vrsta pomorandži. Ovo voće ima jaku koru i plod koji ima pulpu i može se podeliti na segmente. Najbolje je u ovom zimskom periodu koji nastupa, a postoji mnogo razloga da ih uvrstimo u deo svog režima brige o sebi.

Ali, prvo: Odakle nam dolaze citrusi

Smatra se da limun, limeta i pomorandže dolaze iz Azije pre nego što su se proširile u druge delove sveta. Prvi limun na tlo Evrope je donet u Rim oko prvog veka nove ere gde se služio samo elitnom delu društva.

Šta nam pružaju?

Citrusi su bogati fitonutrijentima kao što su karotenoidi, flavonoidi i polifenoli. Ovi nutrijenti su tipovi antioksidanasa. Upravo od njih potiče njihova jarka boja i miris. Citrusi su nam bitni jer se brinu o našem telu i štite ga od raznih zdravstvenih problema.

Dobro poznat vitamin C

Citrusi su bogati vitaminom C. Vitamin C jača naš imuni sistem. On pomaže našem telu u proizvodnji belih krvnih zrnaca koja su nam neophodna za borbu sa infekcijama. Iako je to jako često zastupljeno mišljenje, vitamin C iz citrusa ne može nam pomoći da izbegnemo prehlade. Ali, može ih učiniti slabijim i skratiti trajanje ovog upalnog procesa. Konzumiranjem vitamina C možemo povećati nivo antioksidanasa u krvi za 30%, što nam takođe pomaže u borbi sa infekcijama.

Vitamin C pomaže našem telu da usvoji gvožđe. On pomaže da se absorbuje teško svarivo gvožđe koje je odgovorno za protok kiseonika našim telom. Ako nemate dovoljno gvožđa u organizmu, unosite više vitamina C zbog toga što može pomoći da se vaš nivo gvožđa poveća.

Ako još uvek sumnjate u vitamin C, onda još treba da znate da vitamin C poboljšava pamćenje kako vaše telo stari.

Povrh svega, vitamin C je dobar i za vašu kožu. On igra glavnu ulogu u proizvodnji kolagena. Upravo iz tog razloga naučnici smatraju da je on odgovoran za mekoću i ten naše kože. Američki časopis o kliničkoj ishrani navodi da one osobe koji konzumiraju ovu superhranu punu vitamina C ili suplemente koji su bogati vitaminom C daleko ređe imaju bore i suvu kožu.

Često zaboravimo koliko je vitamin C neophodan našem organizmu. Ali, on bi trebalo da bude deo naše svakodnevne brige o sebi. Zato, ako ne možete da postignete da unesete dovoljne količine vitamina C, onda ga možete uneti suplementima koji sadrže vitamin C.

Odakle kalijum u citrusima?

Kada pomislite na hranu koja je bogata kalijumom verovatno pomislite na banane. Međutim i citrusi su odličan izvor ovog minerala. On nam je neophodan za balans minerala i pokrete mišića. Kalijum nam pomaže da izbacimo i višak soli koji unosimo ishranom.

Vlakna, vlakna, vlakna.

Citrusi sadrže visok procenat vlakana. Samo jedna čaša puna pomorandži sadrži 4 grama vlakana. Ako vam nije jasno o čemu tačno govorimo, preporučeni dnevni unos vlakana jeste 15 grama. Ona su nam bitna za zdravlje digestivnog sistema, ali mogu i da nam pomognu da regulišemo telesnu masu. Pored svega toga, vlakna iz citrusa nam mogu pomoći da dodatno regulišemo nivo holesterola u krvi.

A onda, hidratacija

Citrusi sadrže veliki procenat vode (pomoranže su sačinjene od čak 87% vode, a grejpfruti od 88% vode). Citrusi će vam pomoći da održite vaše telo hidriranim i na taj način će pomoći vašem telu da funkcioniše na pravilan način.

Na kraju… Ako ovo nije bilo dovoljno razloga da uvrstite citruse u svoju ishranu i deo brige o sebi, onda možemo i da spomenemo činjenicu da ovo voće ima mali broj kalorija i nizak glikemijski indeks. To znači da vam neće povećati nivo šećera u krvi. Sa druge strane, sadrže i dosta vode i vlakana koji će vas učiniti sitim. Zato, uzmite pomoranžu ili popijte limunadu, ušuškajte se i uživajte u sezoni citrusa.

Podeli ovaj članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email