Topla zimska preporuka

Nekome će zvučati sasvim opravdano, nekome pak neverovatno, ali kraći dani i duže noći, hladan vazduh, niska vlažnost i utonulo vreme u snežnu tišinu su sve ono u čemu neki ljudi uživaju tokom zime. Maženje sa kućnim ljubimcima, ušuškanost pod ćebetom i divota tople šoljice čaja, kafe ili vruće čokolade izazivaju lepa osećanja čak i kod onih koji ne dele istu radost sa ljubiteljima ovog godišnjeg doba. Uzimajući sve u obzir, zima može doneti puno zabavnih stvari poput praznika u kojima uživamo kao deca ili bavljenje rekreativnim sportovima. Nažalost, niske temperature mogu značiti i povećanu opasnost od prehlada i virusa. Ako se pitate kako da ostanete zdravi tokom zimskih meseci, ispratite sledeće korake kako biste sprečili da vam bolest pokvari zadovoljstvo koje vam zima pruža.

Topla odeća i kuća

Zdravstvenim tegobama izazvanim hladnim vremenom posebno su podložna deca i stariji. Preporučena prosečna temperatura u stanu ili kući treba da iznosi između 20°C i 24°C, dok optimalni nivo važnosti vazduha oko 45%, sve u zavisnosti od potreba ukućana. Vodite računa da vama i najmlađima bude što toplije tokom zime, pa pored svog teškog kaputa ili pufnaste perijane jakne, utoplite se i vunenim šalovima, kapama i rukavicama dok ste napolju. Brinite o modi, ali se ipak više fokusirajte na funkcionalne benefite koje vam topla odeća puža.

Jedite zdravu hranu

Hrana koju jedete može imati veliki uticaj na vaše opšte zdravlje. Dobro izbalansirana ishrana može pomoći vašem imunološkom sistemu, zato uvedite više porcija povrća svakog dana. Paškanat, šargarepa, bundeva, krompir, cvekla, kupus i celer su odlično zimsko povrće. Možete ih dodati u svoje omiljene supe i variva. Takođe, razmislite o povećajnju unosa mlečnih proizvoda, jer mleko sadrži puno vitamina, kao što su A i B 12 koji doprinose zdravlju. Ukoliko niste ljubitelj ishrane bogate vlaknima, tokom zime vam mogu pomoći i određeni suplemeniti. Vitamin C+Zn Direkt se preporučuje kao svakodnevni dodatak ishrani tokom cele godine, jer doprinosi jačanju imuniteta i otpornosti organizma, smanjujući mogućnost prehlade i tako pomažući zdravlje i bolji izgled kože. Preporučuje se kao dodatak ishrani kod nedovoljnog unosa voća i povrća ili kod povećane fizičke aktivnosti tokom bavljenja zimksim sportvovima.

Budite fizički aktivni u svakom trenutku

Vežbanje je odličan način da održite svoje telo zdravim. Tokom zime, prirodno se može javiti želja da ograničite svoje odlaske u teretanu usled niskih temperatura ovih hladnih meseci. Pobedite sebe i odlučite čvrsto da ostanete aktivni, jer će vam dobra fizička spremnost pomoći cu borbi protiv prehlade i gripa. Probajte da postignete najmanje 30 minuta fizičke aktivnosti većinu dana u nedelji. Izaberite aktivnost u kojoj uživate kako biste bili dosledni. Ako ne vidite sebe u teretani, zima je odlično vreme za osobe koje vole rekreativne sportove kao što je to skijanje, klizanje na ledu ili nordijsko skijaško trčanje. Višak kalorija možete sagoreti i uz pomoć tehnike lopatanja napadalog snega ispred vaših ulaznih vrata.

Zamrznite stres

Napetost može oslabiti vašu otpornost na izazivače bolesti. Ako ste pod stresom, verovatno ste i dodatno umorni i iscrpljeni. Pokušajte da pronađete načine da se opustite, na primer, provedite kvalitetno porodično veče uz društvene igre i zdrave grickalice. A šta mislite da konačno isprobate onu aromaterapijsku kupku sa mehurićima koju ste dobili za poslednji rođendan od drage osobe, jer zima je pravo vreme za opuštanje?

Obezbedite dovoljno zimskog sna

Postoji mnogo efikasnih, a jednostavnih načina za sprečavanje bolesti. Ako ste se već razboleli, morate se dovoljno odmoriti. I dalje zanemarujemo i potcenjujemo moć sna, a većini odraslih je potrebno čak između 7-9 sati svake noći. Kada ste bolesni, nemojte osećati krivicu ukoliko pokušate da odspavate i nekoliko dodatnih sati. Odmaranje može pomoći vašem telu da se izleči, zato je bitno da odete u krevet ranije nego obično. Kada sunce zađe, naš unutrašnji biološki sat, ili cirkadijalni ritam, šalje signale našem mozgu da je vreme za spavanje. „Sat spavanja pre ponoći vredi kao dva sata posle ponoći“ zato što je kod zdravih ljudi nivo kortizola u drastičnom padu posle 20 sati uveče. Ova promena u nivou vrednosti daje prednost melatoninu da započne proces spavanja u telu. Melatonin snižava nivo kortizola, hormona stresa koji je najniži ujutru između šest i osam sati. Upravo zahvaljujući ovoj niskoj vrednosti ustajemo naspavani i puni energije, samo pod uslovom da smo legli na vreme. Još ako nestajanje u san prati pucketavi ritam razbuktalog kamina planinske kućice za odmor, onda je zima opravdala svoj dolazak. Brinite o sebi od glave do pete i u svako doba.

Podeli ovaj članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email