Vreme je za Krcka

Spravice za krckanje oraha i drugih semena orašastih plodova koristile su se tokom svečanijih ručkova i večera za vreme dezerta još od davnina. Sa dvorova ubrzo su se ove napravice preselile u domaćinstva i postale simbol snage i moći, pa se tako verovalo da su mogle da štite porodicu od zlih sila. Krckali su orahe, lešnike i ostale koštice koje su bile poslastice ili se koristile u medicinske svrhe zbog svojih lekovitih svojstava.

Koštunjavo voće kao što su to breskve, nektarine, kajsije, šljive, višnje i trešnje ne morate krckati, već uživati u njihovim blagodetima koje ojačavaju vaš imunitet uz pomoć obilja vitamina A, C i E, kao i dijetalnih vlakna, kalijuma i antioksidansa. Bogata zaliha vitamina C koji se nalazi u orašatism plodovima, pomaže u izgradnji snažnog imunog sistema. Ovaj čudesni vitamin podstiče proizvodnju belih krvnih zrnaca, koja se bore protiv infekcija i pomaže u sprečavanju nastanjivanja virusa u telu. Takođe, ovaj vitamin igra ključnu ulogu u proizvodnji kolagena, koji pomaže da koža bude zdrava, snažna i gipka. Jedna šolja isečenih šljiva ili kajsija sadrži oko četvrtine dnevnih potreba za vitaminom C.

Nedavna istraživanja su otkrila da nektarine, šljive i breskve sadrže jedinstvenu mešavinu jedinjenja koja mogu pomoći u borbi protiv metaboličkog sindroma, gde gojaznost i upale dovode do ozbiljnih zdravstvenih stanja kao što su dijabetes i kardiovaskularne bolesti. Ako znate za bananu kao najveći izvor kalijuma među voćem, onda treba da znate i da dve male breskve imaju istu tu količinu kalijuma. Živopisna narandžasta boja kajsija, breskvi i nektarina potiče od njihove bogate zalihe karotenoida, vrste antioksidansa koji može pomoći u jačanju vida, kožnih membrana i imunološke funkcije. Ovi čudesni pigmenti su još dostupniji telu kada se voće kuva, pa probajte poširane breskve ili pečene kajsije za zdrav desert. Koštunjavo voće je odličan izvor vlakana, koja pomažu vašem telu da efikasno i nesmetano vari hranu, održavajući duže osećaj sitosti.

Ojačava kosu i kosti

Vitamin K se često zanemaruje – ali ovaj nutrijent igra vitalnu ulogu u održavanju zdravih kostiju i zuba, pomažući vam da smanjite rizik od karijesa i stanja poput osteoporoze i osteoartritisa. Šljive su vaš najbolji izbor za vitamin K – dva od ova ljubičasta ploda podmiruju otprilike jednu desetinu dnevnih potreba za ovim vitaminom.

Od lubenice do lepotice

Seme lubenice je fabrika hranljivih materija kao što su folna kiselina, gvožđe, cink, bakar, magnezijum, kalijum. Bogato je i aminokiselinama, proteinima i vitaminskim kompleksom B, a svi ovi hranljivi sastojci zajedno pomažu u jačanju metabolizma vašeg tela. Ulje semena lubenice se koristi kao glavni sastojak kozmetičkih proizvoda koji čine čuda u lečenju akni i utiču povoljno na rane znakove starenja kože uz pomoć antioksidanasa. Dodajte nekoliko semenki u svoju dnevnu ishranu kako biste dobili vidljivo zdraviju i sjajniju kožu. Zahvaljujući prisustvu masnih kiselina, sprečava isušivanje i obezbeđuje hidrataciju oštećenoj koži.

Najbogatije seme kajsije  

Naša tela ne mogu prirodno da proizvode vitamin B17, zato se priroda sama pobrinula da nam bude dostupan kroz ishranu. Najbogatije izvoršte vitamina B17 nalazi se u semenkama kajsije, ali postoji i u semenkama jabuke, pasulja, deteline, nekih klica, bobica i listova eukaliptusa. Seme kajsije se sastoji od 5% vlakana, pa njihovo konzumiranje može pomoći u održavanju zdravlja probave. Sadrži i visok nivo tiamina, poznatog i kao vitamin B1, za koji neka istraživanja pokazuju da može pomoći u snižavanju krvnog pritiska i održavanju zdravlja srca. Seme kajsije je takođe poznato po svom delotvornom svojstvu da umanji upalne procese u telu. Istraživanja pokazuju da sadržaj vlakana u semenu može zarobiti kiselinu i druge toksine u telu i pomoći u njihovom uklanjanju. Značajne količine minerala gvožđa i fosfora iz ovog moćnog semena pomažu u održavanju energije i smanjenju osećaja umora i iscrpeljenosti. Vitamin B17 je najpoznatiji po svojstvima odbrane imunog sistema. Studije su pokazale da B17 može pomoći u jačanju imuniteta usporavanjem širenja bolesti po telu, ubijanjem štetnih ćelija.

Ekstra ekstrakt iz semena grožđa   

Ekstrakt semena grožđa može pomoći kod slabije cirkulacije i visokog holesterola. Ekstrakt semenki grožđa takođe smanjuje oticanje tkiva uzrokovano povredom i pomaže kod očnih bolesti povezanih sa dijabetesom. Sadrži antioksidanse, koji štite ćelije od oštećenja i mogu pomoći u prevenciji mnogih bolesti.

Ne krckajte svoje zdravlje, već plodove pune vitamina i minerala.

Korisni linkovi:
https://www.medibank.com.au/livebetter/be-magazine/food/7-reasons-to-eat-more-stone-fruit/

Podeli ovaj članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Kako još možeš da brineš o sebi

Tvoja vagina poručuje

Seciranje nečijeg izgleda pod reflektorima javnosti ili lupom radoznalih komšija postala je uobičajena stvar, što

Vreme je za Krcka

Spravice za krckanje oraha i drugih semena orašastih plodova koristile su se tokom svečanijih ručkova