Kako se nositi sa valunzima?

3 od 4 žena bori se sa klimaksom

Prema podacima globalne statistike , čak oko 75% žena u menopauzi ima klimakterične tegobe kao što su valunzi, nesanica, razdražljivost i rasejanost.
Valunzi se najčešće povezuju sa menopauzom, ali postoji verovatnoća da se sa njima suočite i pre izostanka menstruacije. Odlikuju se iznendanim osećajem toplote, crvenilom u licu i jakim lupanjem srca. Osećaj toplote može se javiti u licu, vratu, rukama, torzu, a ponekad i celom telu, uz crvenilo u licu, preznojavanje, lupanje srca i jezu.

Preuzmite kontrolu!
Svaka žena mora da nauči da se nosi sa valunzima, jer mogu biti jako neprijatni, naročito tokom radnog vremena. Valunzi umeju da dekoncentrišu tokom rada, utiču na koncentraciju i stvaraju nelagodu.

Šta uzrokuje valunge i šta ih pojačava?
Lekari smatraju da su valunzi u menopauzi rezultat širenja krvnih sudova usled pada nivoa estrogena. Najčešći simptom ovog stanja jeste noćno znojenje kod žena, što uzrokuje i nervozu, nesanicu i razdražljivost. Ipak, pravilna ishrana, naročito pred kraj dana, znatno može smanjiti noćne valunge i poboljšati kvalitet sna.
Verovatno nećete moći da izbegnete pojavu valunga tokom menopauze ali možete uticati na okidače koji ih izazivaju češće i u jačem obliku.

Faktori koji pojačavaju valunge:
• Pušenje cigareta
• Kofein i ispijanje većeg broja kafa tokom dana
• Alkoholna pića
• Svakodnevni stres
• Povišen šećer u krvi
• Prejedanje naročito u kasnim večernjim satima
• Vruća i začinjena hrana
• Tesna obuća i odeća od sintetičkih materijala

Kako preduprediti neprijatne situacije?
Većini žena, od simptoma menopauze, najteže padaju valunzi, napadi vrućine, s kojima nikada nije lako, a naročito na temperaturi od +40. Čarobnog štapića nema, ali zato svaka žena može da uradi nešto za sebe kako bi lakše pregurala vrućine.
Napadi toplote su najčešće potpuno neprimetni za okolinu i ogledaju se samo u neznatnom crvenilu. Ova pojava manje opterećuje ako se o njoj razgovara sa drugim ženama. Ukoliko su valunzi praćeni obilnim znojenjem nosite sa sobom vlažne maramice, čist grudnjak i majicu da se presvučete, kao i bočicu toaletne vode kao biste se uvek osećale ženstveno.

Podeli ovaj članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Izdvajamo za tebe

Magnezijum – kralj mišićnog pokreta

Zašto je magnezijum postao suvereni kralj mišićnog pokreta? Mineral koji se godinama preporučuje za pravilan rad srca, kod napetosti i nesanice, problema koštanog zglobnog sistema…

Osnaži svoj imuni sistem tokom godine

Imuni sistem je branioc našeg zdravlja. Tokom godine odbrambeni mehanizmi tela se suočavaju sa različitim izazovima: stres na poslu i u privatnom životu, oscilacije u zdravlju,…