Koraci kao oblaci. Zaplešimo ka jeseni uz online časove plesa kod kuće.

Jesen zna da bude ili zlatna kraljica, bogata u svom darovanju ili surova gospodarica, bez imalo toplote za deljenje. Kada se zatvorimo u kuće i ostanemo bez nekih svakodnevnih aktivnosti kao što su šetnja u prirodi, piknik ili uživanje u toplim zracima sunca i prijatnom vazduhu, vreme je za  jesenju avanturu!    

Zaplešimo u slobodnom stilu, zanjišimo kukovima, aktivirajmo se u struku, razgibajmo i najsitnije zglobove i obradujmo organizam pregrštom kiseonika putem plesa i širokih osmeha. Neka  procirkuliše dobra zabava, a uživanje u igri postane dnevna rekreacija.

Kako da vežbanje postane zabava?

Jednostavno, uz muziku. Preporučujemo ples kao dobar put do zdravlja vaših zglobova, vena, kapilara i vašeg opšteg stanja. Ako je napolju loše vreme, nema veze, razigrajte ga uz plesne pokrete. Sada imate vremena da naučite ples koji ste oduvek želeli i to u sopstvenom domu. Odličan način da vežbate i naučite neke zanimljive, nove pokrete! Odaberite stil plesa, pronađite onlajn tutorijale i krenite. Evo nekih popularnih: balet, džez, zumba, tango, tradicionalna igra ili možda hip hop.

Zašto je važno zagrevanje?

Zagrevanje vam oduzima samo nekoliko minuta, a čini velike promene u privikavanju celokupnog organizma za fizičku aktivnost koja sleduje. Zapravo to je svojevrsna priprema tela i mišića na napor koji ga očekuje kako bi se izbegle moguće povrede. Zagrevanjem povećavate temperaturu tela i samih mišića, a kako temperatura krvi raste, vezivanje kiseonika za hemoglobin slabi. Na taj način je kiseonik lakše dostupan mišićima koji su aktivni, što može poboljšati izdržljivost. Pored navedenog, povećavamo fleksibilnost i opseg pokreta kako mišića tako i zglobova, samim tim izbegavamo moguće povrede.

Zagrejte se pre nego što počnete da plešete i istegnite nakon završene rekreacije. Za početak, lagano trčkarajte u mestu 1-5 minuta dok ne osetite povećanje otkucaja srca. Pomerajte zglobove gležnja, ramena i kukova u malim krugovima. Ispružite tetive mišića nogu tako što ćete ih položeni na leđa privući koleno po koleno do grudi, a zatim ispružiti nogu po nogu naizmenično. Ubacite i iskorake i ponovite 5-10 puta kako biste istegli bedra.

Moguće povrede zglobova i kako ih sanirati?

Fizička aktivnost doprinosi boljem opštem stanju organizma i jedan je od načina prevencije mnogih bolesti. Rekreativno i profesionalno bavljenje sportom, ponekad sa sobom nosi i pojavu sportskih povreda, koje je potrebno sanirati. Faktori rizika za pojavu sportskih povreda su vezani za vrstu sporta kojim se bavite, uzrast, način i intenzitet sprovođenja vežbi.

Povrede zglobova su vrlo česte u sportu, ali se dešavaju i pri svakodnevnim aktivnostima.

Postoje dve osnovne vrste povreda zglobova i delimo ih po načinu nastanka:

  • kontuzione povrede (udarci)
  • distorzione povrede (uganuća)

Nakon kontuzionih povreda, najčešća manifestacija je otok. Biće potrebno neko vreme da se otok u potpunosti povuče. Nakon ovakvih povreda, potrebno je uraditi i pregled povrede kod fizijatra, koji će proceniti stabilnost samog zgloba na kome je nastala povreda i stanje ligamenata, utvrditi mehanizam povrede, da li je došlo do rotacije ili naglog cimanja u samom zglobu, odnosno, da li se pored kontuzije  desilo i neko drugo oštećenje u zglobu koje može izazvati i neke druge tegobe.

Uganuća inače čine 38% do 45% svih sportskih povreda. U zavisnosti od stepena oštećenja mekih tkiva (ligamenti i zglobna kapsula) i očuvanosti integriteta zgloba, koje pre svega određuje intenzitet mehaničke sile u momentu povrede, klinički se razlikuju četiri stepena uganuća.

Nulti stepen: To je uganuće zgloba kod kog se bol javlja i gubi u roku od deset minuta. Nema uticaja na pokrete u zglobu i nema otoka.

Prvi stepenelongacija – blago uganuće: Karakteriše se istezanjem mekih struktura zgloba. To je blaži oblik uganuća. Nastaje kod lakšeg i delimičnog istezanja ligamenata i zglobne kapsule. Zglob je otečen, bolan i stabilan. Otok se najčešće javlja nekoliko dana posle povrede.

Drugi stepenlaceracija – umereno uganuće: Karakteriše se delimičnim naprsnućem mekih struktura zgloba (ligamenata ili čaure zgloba). Ovo je umereni oblik uganuća. Zglob je jako bolan, delimično natečen (deformisan), sa znacima izliva (zbog nakupljanja krvi ili tečnosti u zglobnoj šupljini). Zglob je lagano nestabilan.

Treći stepenrupture – teško uganuće: Karakteriše se rascepom mekih struktura zgloba, sa potpunim prekidom ligamenata i jačim oštećenjem zglobne čaure. Prisutan je obilan izliv u zglobnu šupljinu izazvan krvarenjem iz oštećenih krvnih sudova. Zglob je jako natečen, bolan. Pokretljivost je nemoguća, a zglob je nestabilan i izraženo deformisan. Ovo je najteži oblik uganuća i često je praćen i manjim koštanim infrakcijama na mestu pripoja povređenih ligamenata. Ako tokom praktikovanja plesa ili bilo koje vrste pojačane fizičke aktivnosti osećate ukočenosti i nelagodnosti u zglobovima ili mišićima, bilo da je došlo do povrede ili ne, preporučujemo NEM® liniju proizvoda. Pharmanova je obogatila liniju proizvoda za ublažavanje bola i bolju pokretljivost zglobova, koja sada pored NEM® kapsula ima i NEM® krem gel za lokalnu primenu. Ova linija proizvoda je kao stvorena za poboljšanje pokretljivosti i olakšanje bolnih stanja mišićno-koštanog sistema.  Nanošenjem NEM® krem gela na kožu osetićete najpre efekat hlađenja, zatim efekat zagrevanja. Ovaj preparat je namenjen takođe uganućima i istegnućima, jer sadrži delotvornu mešavinu 6 aktivnih sastojaka koja povoljno utiče na bolna i ukočena mesta.

Da li problem sa venama dozvoljava ovakav tip rekreacije?

Proširene vene predstavljaju veoma često oboljenje krvnih sudova. Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije od njih pati oko 30 odsto svetske populacije. Iako se podjednako javljaju kod oba pola, učestalije su kod žena. Registrovane su kod 40 odsto žena i to starosti od 30 do 50 godina.

Glavni razlog nastajanja proširenih vena je uspravan položaj čoveka. Upravo stojeći stav stvara veliko opterećenje na krvne sudove donjih ekstremiteta, što direktno uzrokuje proširene vene. Proširene vene su, zapravo, vene sa nefunkcionalnim venskim zaliscima. Nastaju kada usled određenih faktora dođe do prestanka funkcionisanja zalizaka. Tada se krv vraća iz dubokih u površinske vene koje se šire i postaju vidljive, stvarajući karakteristične „zmijolike izbočine“.

Uzroci koji utiču na nastanak proširenih vena su brojni. Glavni faktori rizika za nastajanje ovog stanja su:

  • Porodično nasleđe – genetika (u 15-40% slučajeva bolest je bila prisutna kod jednog ili više članova porodice)
  • Profesije u kojima se dugo stoji i malo kreće (frizeri, hirurzi, konobari, trgovci, itd.)
  • Pol (ženski; žene obolevaju 6 puta više od muškaraca)
  • Trudnoća (najčešće se javljaju posle 2 ili 3 trudnoće)
  • Prekomerna težina (gojaznost)
  • Preterano izlaganje suncu ili toploti
  • Povrede nogu

Ipak, u većini slučajeva proširene vene su posledica loših životnih navika. Nedovoljna fizička aktivnost, gojaznost, nošenje neadekvatne obuće sa previsokim ili preniskim potpeticama, ali i preterano izlaganje suncu i odlazak u solarijum i saunu. Takođe, posao koji zahteva konstantno stajanje ili sedenje dovodi do problema sa venama.

Proširene vene nisu odmah vidljive, ali to ne znači da problem ne postoji. Prvi znak jeste osećaj napetosti i težine u nogama. Zatim se javljaju grčevi, bolovi i otoci na nogama koji su izraženi tokom dugotrajnog stajanja. Prilikom hodanja simptomi se smanjuju, da bi pri ležanju potpuno nestajali. Međutim, sa napredovanjem bolesti počinju da se ispoljavaju u svakom trenutku, bez obzira na položaj tela.

Važno je da na vreme obratite pažnju na ovaj problem, jer možete pomoći sebi i ublažiti simptome. Prvenstveno je poželjno da što više možete budete fizički aktivni. Duge šetnje, umesto lifta idite stepenicama i naravno, oprobajte se u nekom zanimljivom plesu kod kuće! Takođe je važno da izaberete odgovarajuću, kvalitetnu obuću.   

Ukoliko vas osećaj umornih, teških i otečenih nogu usled dugog stajanja tokom dana sprečava da se oprobate u plesu kod kuće, pomoć se nudi i u vidu Avaricon® gela. Previše sedenja, malo fizičke aktivnosti, nepravilna ishrana i gojaznost, pravi su saveznici za nastanak venskog i kapilarskog poremećaja cirkulacije. Tegobe kod proširenih vena pored osećaja teških nogu, otečenih gležnjeva,  mogu biti i problemi estetske prirode, poput popucalih kapilara na bedrima ili listovima. Razumemo vas, i zato znajte da uz redovnu upotrebu, preparata Avaricon® gel dolazi do smanjenja tegoba, olakšanog hoda i vitalizacije kože i krvnih sudova nogu. Zahvaljujući blagotvornom dejstvu sastojaka i posebnoj formulaciji njihovih koncentracija, ovaj preparat posebno pogoduje trudnicama, koje često muče muku sa proširenim venama.

U svakodnevnoj nezi tela, stopala i noge koje nas nose kroz život često su zanemarene, tako da im se pažnja poklanja tek kada se pojave tegobe koje se uz redovnu negu mogu izbeći. Vreme „bosonogog detinjstva“ davno je prošlo. Noge koristimo svakodnevno, hodamo, trčimo, vežbamo, što može dovesti do određenih komplikacija i povreda. Ipak, ukoliko vodimo računa o nogama, kao i o ostatku tela, sva neželjena stanja i problemi mogu se rešiti. Preporučujemo, na prvom mestu, da redovno šetate i to u odgovarajućoj obući, umereni ples odabranog stila kod kuće, radite vežbe snage i fleksibilnosti.

Brinite o sebi, plešite stazom blagodeti, negujte se i preduzmite sve što je u vašoj moći kako vaš osmeh ne bi napustio vaše lice i ustupio mesto grču i bolnim grimasama. Pratite ritam dobrog zdravlja.

Više o koštano-zglobnim poremećajima, dejstvu NEM® linije proizvoda, ali i o važnosti brige o venama možete pročitati u našim tekstovima:

NEM® za bolju pokretljivost zglobova

Za slobodu pokreta

Briga o venama za lepe i zdrave noge

Lepe i zdrave noge u susret lepom vremenu

Korisni linkovi:
https://www.bolesti-zglobova.com/blog/povrede-zglobova
https://www.stetoskop.info/hirurska-stanja-sa-ortopedijom/uganuce-skocnog-zgloba–distorsio-articulatio-talocruralis
https://www.stetoskop.info/bolesti-srca-i-krvnih-sudova-kardiologija/prosirene-vene-varices

Podeli ovaj članak

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email